Az affiliate marketing típusai

A legtöbb affiliate marketing program a következő három mód egyike szerint fizeti a partnereit:

Pay per Click (PPC) – fizetés kattintásonként
Pay per Sale (PPS) – fizetés eladásonként
Pay per Lead (PPL) – fizetés regisztrációnként

Használatosak még a következő elnevezések is:

Cost per Click (CPC) – kattintásonkénti költség
Cost per Action (CPA) – eseményenkénti költség
Cost per Sale (CPS) – értékesítésenkénti költség

Pay per Click (PPC) – fizetés kattintásonként

Eredetileg az affiliate marketing kattintásonkénti költség rendszerként működött, ami azt jelenti, hogy a partnert minden hirdetésért fizették, amire vagy e-mailben vagy a weboldalukon rákattintottak. Azonban a sok csaló miatt, akik kihasználják a rendszert különböző technikák alkalmazásával, ezt ma már csak kevesen alkalmazzák és nem is ajánlott forma.

Pay per Lead (PPL) – fizetés regisztrációnként

A PPL affiliate programok úgy működnek, hogy a partnereknek egy rögzített díjat fizetnek, ha az átirányítás után a látogató feliratkozik a hírlevélre vagy regisztrál egy ingyenes szolgáltatásra.

Pay per Sale (PPS) – fizetés eladásonként

A PPS típusú programok a legnépszerűbbek. Itt a partner akkor kap fizetést, amikor az átirányítás után egy tényleges értékesítés is történik. A tipikus PPS affiliate programokban a partner általában 15%-30%-os jutalékot kaphat minden eladásért. A kereskedők számára ez a legbiztonságosabb mód, mert csak a tényleges bevételből kell jutalékot fizetni, tehát veszteség nem keletkezhet.

Kétszintű affiliate programok

Néhány affiliate marketing program kétszintű programként működik, amelyben a partnereknek az is megengedett, hogy ajánljanak más partnereket is a kereskedőnek, vagyis nem csak a terméket, hanem magát a programot is hirdethetik. Az ilyen affiliate programokban a partnert nem csak azért a forgalomért vagy értékesítésért fizetik, amit ő irányít a kereskedő oldalára, hanem azért is, akit olyan partner irányított át, aki a programba az ő ajánlása alapján iratkozott fel.

Folyamatos affiliate programok

Egy másik mód, amivel több nyereséget kereshet az affiliate marketinggel, azok a folyamatos affiliate programok. Az ilyen programokban a partner többször is jutalékot kap addig, ameddig a kereskedő ügyfele az a vevő, akit ő küldött a weboldalára. A folyamatos program egyik formájánál a partner megkapja a jutalékot minden alkalommal, amikor az átküldött ügyfél újból vásárol valamit a kereskedő oldalán. A program egy másik formája az, amikor a partnernek egy százalékos részt fizetnek minden hónapban mindaddig, amíg az átküldött ügyfél igénybe veszi a cég szolgáltatását (pl. előfizetéses rendszereknél).


A bejegyzés kategóriája: Affiliate marketing
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.